
Sosyal Medya Danışmanlığı
Sosyal medya uzmanı, markanıza toplumsal mecralarda elinden gelen en iyi fayda sağlayacak olan kişidir. Sosyal medya uzmanlığı gün geçtikçe daha da popüler hale gelen önemli konulardan biridir.
Dijital gezegende markalarının yerleşmesi ve rekabet içinde bulunabilmeleri için aktif ve dinamik bir yapıya haiz olmaları gerekmektedir.
Sosyal medya uzmanının yapacağı ilk iş markanızı konumlandırmak ve konumunuzu yükseltmeye çalmaktır. Sosyal medya uzmanı web tasarımı, grafik tasarımı ve yazılım ile ilgilenmemektedir.
Toplumsal medya uzmanı; sosyal serüven da yaşamakta olan, Kendisinin olduğu donanıma ve tecrübeye sahip olan, toplumsal maceraların çizgilerinin takip eden ve yöneten kişilerdir.
Toplumsal Medya Yönetimi Nasıldır?
Sosyal medya uzmanları elinden gelenin en iyisini yapmak zorundadırlar. Ülkemizde dijital pazar beklenen durumda olmasa da sektörel rekabet üst seviyede bulunmaktadır. Markanızı emanet etmek de olduğunuz toplumsal medya uzmanları çalışmalarında iyi sonuç alabilmek, oldukça basittir.
→ kafi bütçeye haiz olmak,
→ Markanızın ne şeklinde belirtiler içinde bulunduğunu belirtmek,
→ toplumsal mecralarda bulunmaya karar vermiş olmak,
→ Son olarak ise doğru bir sosyal medya uzmanı ile çalışmaktır.
Yukarıda Bulunan maddeleri elde eden bir reklam veren kesinlikle verimli bir kampanya yada reklam projesi yürütecektir. Dijital mecraya yapacağınız yatırım diğer mecralara göre daha düşük olacak ve daha çok iyi olumlar alacaksınız.
Toplumsal Medya Danışmanının Görevi Nedir?
→ toplumsal ağlardaki üyelerinize, marka arasında bir bağ oluşmasını sağlar
→ sosyal medya reklam ve pazarlama işlevlerini yapmakta ve yönetmektedir.
→ Dolaylı yoldan satışın gerçekleşmesini sağlar.
→ Markanın güncel durumda olması için araştırma yaparak içinde ne olduğu paylaşmaktadır.
→ Sektörde bulunan noksan noktaları bularak, gerekli kişiye bildirir ve kampanya yaparak geri dönüşü sağlayacak projeler sunar.
→ toplumsal yardım ağlarda bulunan tasarımlarınızı yönetmektedir.
→ Analizler sonrası İlerideki ayın hedeflerini muntazam bir yolla optimize eder.
→ toplumsal medyada hayran veya üyeleri sizden gelen yorumları ve beğenileri bir rapor haline getirerek sunmaktadır.
→ Markanıza toplumsal ağlarda hesap oluşturarak, dinamik bir hale getirir ve ustalaşmış bir şekilde yönetir.